Od 10 czerwca 2020 r., gdy uruchomiono elektroniczną platformę umożliwiającą składanie wniosków o dofinansowanie w ramach programu "Czyste Powietrze", Polacy złożyli 226 wniosków. Wprowadzenie elektronicznego składania wniosków miało w założeniu przyspieszenie procesu rozpatrywania i weryfikacji wniosków.
Od 15 maja 2020 r. trwa nabór wniosków w nowej odsłonie programu Czyste Powietrze 2.0. Jak poinformował Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej od 19.09.2018 do 19.06.2020 r. Polacy złożyli łącznie 144 898 wniosków.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przygotował również 9 kroków, które pomogą nam złożyć wniosek bez konieczności wyjścia z domu.
1. Wejdź na rządowy portal gov.pl w zakładkę "Nieruchomości i środowisko", a następnie do opcji "Skorzystaj z programu Czyste Powietrze"
2. Kliknij ZŁÓŻ WNIOSEK
3. Zaloguj/zarejestruj się za pomocą login.gov.pl
4. Wybierz sposób logowania
5. Utwórz i wypełnij wniosek o dofinansowanie
6. Sprawdź wypełniony wniosek
7. Dołącz wymagane załączniki w formie skanów lub dokumentów elektronicznych
8. Podpisz wniosek elektronicznie za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego
9. Wyślij dokumenty, czyli wniosek z załącznikami (potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na e-mail)
Osoby, które nie mają profilu zaufanego i nie mogą złożyć wniosków drogą elektroniczną w serwisie gov.pl, mogą korzystać ze ścieżki dostępnej na Portalach Beneficjenta.
Twitter NFOŚiGW/Oli/Fot. Wikimedia