Mam konto
Nie mam konta

Zaloguj się

Volvo wprowadza system przechwytujący cząsteczki PM 25.


Jednym z problemów konstruktorów pojazdów mechanicznych jest wyeliminowanie z kabiny pyłów i drobnoustrojów. W samochodach osobowych za czyste powietrze w kabinie odpowiadają specjalne filtry. W maszynach budowlanych stosuje się podciśnienie.

Niestety ani filtry, ani podciśnienie nie są w stanie wyeliminować pyłu PM 2,5. Z ich wyłapywaniem nie radzi sobie również ludzki organizm. Cząsteczki te z łatwością dostają się do płuc i krwiobiegu i są przyczyną powstawania groźnych chorób.

Volvo za pośrednictwem firmy Blueair postanowiło rozwiązać problem cząstek PM 2,5 w kabinie pojazdu. W tym celu w kabinie zamontowano „element”, który znajdującym się w nim drobina nadaje ładunek elektrostatyczny. Filtr umieszczony w kabinie ma ładunek dodatni. Proces ten to tzw. jonizacja.

Pomiary wykonywane przez specjalistyczną aparaturę potwierdziły skuteczność zastosowanej technologii. Stężenie pyłu MP 2,5 w kabinie pojazdu jest nawet pięciokrotnie niższe.  

bstok.pl/Oli/Fot.Pixabay

"Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treści odpowiada wyłącznie Fundacja Polska Ziemia"