Szwedzka marka samochodów Volvo konsekwentnie rozwija gamę samochodów hybrydowych. Szwedzi przygotowują się również do wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu bazującego na miejskim SUVie XC40. Teraz wpadli na inny dość oryginalny pomysł.
Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto specjalny nośnik reklamowy, który przez 3 miesiące neutralizował niebezpieczne związki chemiczne pochodzące ze spalin. Billboard miał powierzchnię 250 metrów kwadratowych i umieszczono na nim reklamę niskoemisyjnych i hybrydowych samochodów Volvo.
Winylowa płachta została pokryta dwutlenkiem tytanu, który neutralizuje ok.85 proc. zanieczyszczeń takich, jak dwutlenek azotu, dwutlenek siarki i tym samym oczyszcza powietrze. Billboard zainstalowany przez firmę Volvo filtruje powietrze w sposób porównywalny do 250 drzew, co odpowiada wytworzeniu 21 000 metrów sześciennych czystego tlenu dziennie.
Billboard Volvo był używany do końca lutego, a następnie wykorzystano go do produkcji toreb. Portugalski oddział Volvo pracuje również nad tym, aby w kwietniu zainstalować podobny billboard w Lizbonie, ale o jeszcze większej powierzchni.
Koncern Volvo, aby zmniejszyć emisję szkodliwych związków do atmosfery postanowił również wykorzystać transport kolejowy zamiast drogowego. Wcześniej transport nowych aut z fabryki w belgijskim Ghent, a magazynem w północnych Włoszech odbywał się drogą kołową. Po wprowadzeniu transportu kolejowego emisja CO2 na tym odcinku spadła o 75 proc., a na trasie z Ghent do Austrii emisja zmniejszyła się o połowę.
wirtualnemedia.pl/Oli/Fot. YouTube Volvo Car Portugal